sâmbătă, 6 iunie 2015

Iepuri și nuci



Pe drum,pe unul de oriunde, să nu mă întrebați care
Mergeam de zor, era pădure, uitai ca să vă spun
Pierdut în gânduri, atent numa la greaua răsuflare
Mă speriai cumplit, ajuns în dreptul unui bătrân alun.

Ce să vă zic? Inima bătea din piept să salte afară
Eram tot doar o panică, uimire scria pe a mea frunte
Cât cepele aveam eu ochii și mă întrebam: ce treabă rară
Iaste asta? Pesemne oi fi leșinat mergând deja de ore multe.

Curgeau șiroaiele pe mine, ziceai că-s Oltul au Muresul,
Ba chiar părea că-s Dunărea măreață, furios învolburată
Căci, zău, tare-i ciudat și n-aș crede că alunul
Este capabil de o tranformare atât de neașteptată.


Din el cădeau nevoie mare sute de nuci atât de îmbietoare
Băi, nene, doar uimirea era mai mare decât pofta ce simțeam
Și stam trăznit, părul vâlvoi tot scărpinând, cu moaca de mirare
Si ochii scoși și ficși, cand ii țineam deschiși, când iar mi-i închideam.

Cum sfântu așteptă e posibil ca un alun să deie nuci?
Dar ho, mai stați nițel, că nu e tot, e lucru și mai mare
Când m-am uitat mai bine spre pământ…și atunci
A bate cruci am început și apoi a zice: Doamne, ce încercare

Mai e și asta? Pe cine îmi trimiti tu azi în cale?
Cum să cadă din alun năbădăioase nuci
Și prin care magie, prin care lege o necuvântătoare
Asemeni iepurelui cu o culoare ca un negru tuci,
 
Cum era cel din fața mea, rodea la nuci de zor?
Dar nu, nu, stati inca putin, mirarea-i si mai mare căci
Nici eu nu știu, nici voi nu știti și e cu adevarat năucitor
Am aflat că iepurii știu să cânte la cojile de nuci…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu